Det ena, det andra eller ett helhetsgrepp?

Som evenemangsproducenter gör vi evenemang, men normalt blir vi också inblandade i kommunikations- och budskapsdiskussionerna i evenemangets tidiga skede.  "Varför skall vi genomföra evenemanget?”, ”Vilket är budskapet?” och ”Hur ska det nå ut?” är exempel på frågor vi ofta får.

Vi på Robot Event hjälper mer än gärna till med det ena eller det andra, men allra bäst brukar det bli när vi är med hela vägen. Nedan kan ni se några exempel på de olika tjänster vi kan bistå med för att göra ert evenemang till en succé.

 

 
konferens.jpg
Dessert 1.jpg
teamövning.jpg
konferens-ute.jpg
resa.JPG
mässa.jpg
live.jpg
Recipharm årsstämma.JPG
Invigningar.jpg
Wildboar 5.jpg
Teknik discokula sepia.jpeg

Konferens

Konferenser, stora som små. För era kunder, partners eller medarbetare.

Det är mycket som skall förberedas, genomförandet skall gå smärtfritt och besökarna skall uppleva en behaglig konferens där såväl budskap, innehåll och information skall nå fram och minnas när man väl är tillbaka på kontoret. Logistik och teknik skall vara väl anpassat till organisatör och besökare.

Transporter, teknik, mat och dryck, underhållning och allt annat skall vara på plats och upplevas än bättre än förra evenemanget. Efter konferensen skall uppföljning ske så att såväl organisatör som besökare får bekräftelse på att syftet med konferensen har uppnåtts eller överträffats.

Konferensens innehåll, logistik och teknik skall överträffa besökarens tidigare erfarenheter.

Möten

Möten i stora och små grupper gör sig bäst där alla deltagarna är väl förberedda där genomförandet skapar dynamik och involverar alla. Inbjudan och förberedelser är viktiga och inte minst teknik och logistik i genomförandet. För att få effektiva och dynamiska möten kan det finnas all anledning att förbereda noga och till och med genomföra “generalrepetitioner”. Runt möten skall naturligtvis miljö, pauser, mat och dryck, transporter mm. vara väl genomtänkta och effektiva.

Det sägs att vi spenderar halva vår arbetstid vid i möten och kaffepauser, då gäller det att mötena är givande och effektiva!
 

Teamövningar

Teamövningar är ett utmärkt sätt att lära känna varandra ännu bättre. Att lösa kluriga uppgifter, kanske med 10.000 dominobrickor, arbeta tillsammans under tidspress eller kanske till och med lite fysiskt ansträngande. Att hitta fram med hjälp av karta och kompass (eller heter det GPS nuförtiden). Att balansera på lina, utveckla och bygga en maskin eller kanske producera en film eller ett musikstycke, invadera en kulle, köra gocart eller kanske peppra chefen i en paint ball match.

Att prova på enkla eller lite svårare övningar och i sammanhang man inte gjort tidigare… det är utvecklande.
 

KICK-OFF

Samla personalen för att både konferera, umgås och ha roligt tillsammans.

Konferens och möten med budskap om året som gått eller planer för nästa verksamhetsperiod.  Gruppövningar och teambuilding, mat och dryck, fest, show, dans och liveframträdanden. I miljöer som anpassas efter verksamheten eller temat för tillställningen. På en anläggning, en resa eller en tillfälligt skapad miljö.

Den interna kick-offen innehåller mötes- och konferenspass men ofta är det lika viktigt att få tid tillsammans för att dela och byta erfarenheter, stoja och stimma, ha roligt helt enkelt!

Resa

Att investera i en resa för konferensen, mötet, kick-offen en bit bort från den vanliga miljön har ofta visat sig ge oanade effekter. En energi boost för många, ett tack för hårt arbete till personalen, partners och kunder finns spridda över klotet varför alltid träffas ”hemma”. Studiebesök på intressanta företag, anläggningar eller miljöer. Temaresor som cykla i Pyreneerna, besöka vingårdar i Frankrike, skidåkning i fjällen eller alperna och mycket mer.

Till och med restiden skapar möjlighet till personliga möten och kanske affärer.
 

Mässor och utställningar

Att delta på mässor och utställningar är ett bra sätt att knyta nya kontakter och finna nya kunder och partners. Det gäller dock att synas och höras på bästa sätt för att nå ut med sitt budskap.

Monterns utformning skall spegla hur företaget och varumärket vill upplevas. Bemanningen är minst lika viktig.
 

Live, show, festival

Shower, festivaler och andra liveframträdanden är ett utmärkt sätt att visa sin uppskattning. I många sammanhäng kan liveframträdanden passa och att blanda professionella artister med lokala förmågor är ofta uppskattat.

Rock’n Roll, Jazz, DJ’s, teater, dans och show. Det gäller att anpassa mot målgruppen.
 

Årsstämmor

Såväl den lilla som den stora årsstämman ställer krav på formalia, inramning, teknik, säkerhet, mat och dryck och mycket mera. Det är viktigt att nyansera er stämma, ena gången buller och bång nästa diskret, avskalat och tyst.

En stilig inramning och ett bra bokslut och snygg presentation av årsredovisningen.
 

startskott och invigningar

Att informera och jubilera såväl startskott som invigningar är både viktigt och kul. Allt från etablering av invigningsområden på 1000-tals kvadratmeter och stora gästparkeringar, paviljonger och mässingsorkestrar via gropar som grävs av guldfärgade spadar till utdelning av flera hundra bullar på ett torg i Mariefred.

Man träffar många branschkollegor och nya kontakter på jubileum, startskott och invigningar.
 

idrottsevenemang

Idrottsevenemangen kräver idag mer eller mindre omfattning på inramningen. Logistik, teknik, inramning, musik och inte minst förberedelser...både kolhydratuppladdning och pep-talk.

Förberedelserna är viktiga för att komma i mål.
 

LJUS, LJUD, FILM

Oavsett vilket evenemang som skall genomföras är tekniken viktig, den skall bara fungera och vara väl anpassad. Ljuset kan vara i form av försiktig miljöbelysning eller en mäktig ljusproduktion som framhåller framträdandet, eller kanske en kombination.
Ljudet måste vara exakt!  Av flera anledningar kanske man vill dokumentera evenemanget för eftervärlden eller för de besökare som inte kunde vara med, och varför inte publicera resultatet på den egna webb plasten dagarna efter?

Bildproduktion och presentationer med hjälp av eleganta lösningar via projektorer och monitorer gör att besökarna ser budskapen på ett enkelt och effektivt sätt. Filminspelning kan också vara en del av evenemanget, t.ex. som en teamövning – att spela in en företagspresentation, ett reklaminslag eller varför inte en musikvideo, tänk er chefen göra en moon walk till musik av Michael Jackson.

Man kan vara trygg i att det blir bra när det finns rätt utrustning på plats och en ljudtekniker vid knapparna bakom scenen eller långt bak i rummet.